Kennisbank Laat je inspireren
In de kennisbank vind je alle kennis over ondersteunde communicatie. Van video's tot interviews, van kennisartikelen tot praktische tips.
Resultaten
-
Een kader voor participatie van mensen met complexe communicatiebehoeften Onderzoek uit Zuid-Afrika
Lees onze samenvatting van het artikel 'De Doelen voor Duurzame Ontwikkeling (Sustainable Development Goals - SDG) als kader om de participatie te benaderen van mensen met complexe communicatiebehoeften in Zuid-Afrika’.
-
Prof. dr. Mathijs Vervloed, bijzonder hoogleraar Ondersteunde Communicatie, schrijft enkele keren per jaar een column waarin hij de nieuwste wetenschappelijke inzichten vanuit zijn leerstoel verbindt met actuele ontwikkelingen in de samenleving.
-
Een overzicht van ondersteunde communicatie-interventies voor kinderen met visuele en motorische beperkingen Implicaties voor onderzoek en praktijk
Lees onze samenvatting van het artikel 'Een overzicht van ondersteunde communicatie-interventies voor kinderen met visuele en motorische beperkingen: implicaties voor onderzoek en praktijk'.
-
Prof. dr. Mathijs Vervloed, bijzonder hoogleraar Ondersteunde Communicatie, schrijft enkele keren per jaar een column waarin hij de nieuwste wetenschappelijke inzichten vanuit zijn leerstoel verbindt met actuele ontwikkelingen in de samenleving.
-
Een script kan je inzetten als stappenplan. Maar wist je dat je een script ook kan inzetten om na te vertellen over een activiteit? Stap voor stap vertel je samen over wat je gedaan hebt. Nienke legt uit hoe je het script op deze manier kan inzetten.
-
Wat is ankergestuurd werken? Ankers helpen kinderen om te communiceren
Ankers zijn thema’s die aansluiten bij de belevingswereld van kinderen. We vertellen hoe kinderen gericht aan hun woordenschat werken door nieuwe ervaringen en begrippen te koppelen aan bekende woorden.
-
Lees onze samenvatting van het artikel 'Communicatiestrategieën voor niet-sprekende patiënten'.
-
Dynamisch testen van leerpotentieel van kinderen met een matige tot ernstige verstandelijke beperking een Delphi-studie
Lees onze samenvatting van het artikel 'Dynamisch testen van leerpotentieel van kinderen met een matige tot ernstige verstandelijke beperking: een Delphi-studie'.