Communication for all: hoe maken we communicatie toegankelijk voor iedereen?

tot en met

Op 26 juni 2024 spreekt prof. dr. Mathijs Vervloed zijn inaugurele rede uit als Bijzonder Hoogleraar van de leerstoel Ondersteunde Communicatie bij Kinderen met Meervoudige Beperkingen. Voorafgaand organiseert Milo een symposium met de titel Communication for all: hoe maken we communicatie toegankelijk voor iedereen?

Gegevens

Evenementtype:
Symposium
Begint op:
Eindigt op:
Titel:
Communication for all: hoe maken we communicatie toegankelijk voor iedereen?
Deelname:
Gratis

Het programma

TijdProgrammaLocatie
09:15 - 09:50

INLOOP EN ONTVANGST

Koffie en thee

Colloquiumroom 01.620
09:30 - 14:00

HULPMIDDELENBEURS

Leveranciers RdgKompagne, KMD en QuoVadis tonen doorlopend demonstraties van hulpmiddelen voor ondersteunde communicatie

Colloquiumroom 01.620
09:45Zaal openMaria Montessorigebouw zaal MM.0.035
10:00 - 11:30

PRESENTATIES

  • Peia Prawiro-Atmodjo-Puts MA over het begeleiden van communicatiepartners van kinderen met hightech ondersteunde communicatie
  • Dr. Judith Stoep namens Lilianne Janssen-Duim over het lopende onderzoek naar de ontwikkeling en instructie van beginnende geletterdheid bij kinderen met communicatief meervoudige beperkingen
  • Drs. Johannes (Han) Dommers over of we in Nederland in de toegang tot ondersteunde communicatie ook een TeamNL zijn
  • Mascha Legel MA over digitale beeldgeletterdheid, ondersteunde communicatie en taalvaardigheid, en hoe die samen bijdragen aan inclusief onderwijs
  • Ervaringsdeskundige Suzanne Meijnen, moeder van Saar, over hun ervaringen met ondersteunde communicatie
Maria Montessorigebouw zaal MM.0.035
11:30 - 12:00 

PAUZE 

Koffie en thee

Colloquiumroom 01.620
12:00 - 13:00

KEYNOTE PRESENTATIE 

  • Internationale gast prof. dr. Bea Maes over communicatie en interacties bij mensen met meervoudige beperkingen
Maria Montessorigebouw zaal MM.0.035

Goed om te weten

  • Het symposium wordt opgenomen en tijdens het symposium worden er foto's en video's gemaakt die via de social mediakanalen van Milo worden verspreid. De mogelijkheid bestaat dat je in beeld komt. Door deel te nemen aan het symposium stem je hiermee in. 
  • Voor de symposiumgasten die aansluitend naar de oratie gaan is er op de campus de mogelijkheid, om op eigen gelegenheid, één van de restaurants te bezoeken voor lunch.
  • Gedurende de hele dag zijn er schrijftolken aanwezig. 

Meld je aan voor het symposium

Ik ben...
Indien van toepassing

De oratie van prof. dr. Mathijs Vervloed

Aansluitend aan het symposium spreekt prof. dr. Mathijs Vervloed zijn inaugurele rede (oratie) uit. Wil je je ook aanmelden voor de oratie? Let op: voor het symposium en de oratie is aparte registratie vereist. Voor de oratie meld je je aan via de Radboud Universiteit.

De sprekers

  • Dr. Stijn Deckers Dagvoorzitter

    Lees meer over de dagvoorzitter dr. Stijn Deckers.

    Wetenschap
  • Drs. Johannes (Han) Dommers vertelt over of we in Nederland in de toegang tot ondersteunde communicatie ook een TeamNL zijn.

    Wetenschap
  • Mascha Legel MA vertelt over digitale beeldgeletterdheid, ondersteunde communicatie en taalvaardigheid, en hoe die samen bijdragen aan inclusief onderwijs.

    Wetenschap
  • Dr. Judith Stoep Spreker namens promovendus Lilianne Janssen-Duim

    Dr. Judith Stoep vertelt namens promovendus Lilianne Janssen-Duim over het lopende onderzoek naar de ontwikkeling en instructie van beginnende geletterdheid bij kinderen met communicatief meervoudige beperkingen.

    Wetenschap
  • Peia Prawiro-Atmodjo-Puts MA vertelt over het begeleiden van communicatiepartners van kinderen met hightech ondersteunde communicatie.

    Wetenschap
  • Ervaringsdeskundige Suzanne Meijnen, moeder van Saar, deelt hun ervaringen met de inzet van ondersteunde communicatie.

    Behandeling
  • Prof. dr. Bea Maes Keynote spreker

    Prof. dr. Bea Maes vertelt in haar keynote presentatie over communicatie en interacties bij mensen met meervoudige beperkingen.

    Wetenschap
Prof. dr. Mathijs Vervloed vertelt over hoe Milo en de leerstoel elkaar voeden en waarom de betrokkenheid van ervaringsdeskundigen zo belangrijk is.