Een narratieve review van technologische mogelijkheden voor dynamisch assessment bij kinderen met communicatief meervoudige beperkingen
Om de best passende vormen van ondersteunde communicatie (OC) te kiezen voor kinderen en jongeren met communicatieve meervoudige beperkingen is het belangrijk om hun leer- en ontwikkelingspotentieel in kaart te brengen. Maar zij kunnen vaak niet worden getest met standaard genormeerde testen. Dynamisch assessment (DA) richt zich vooral op hoe iemand leert en wat diegene daarbij nodig heeft, waardoor het beter geschikt is voor deze groep. In dit artikel, een narratieve review, onderzoeken we de toepassingen van dynamisch assessment voor mensen met een communicatief meervoudige beperking. We kijken specifiek naar de ondersteunende rol van bestaande en nieuwe innovatieve technologieën.
Details over het onderzoek
- Onderzoekers :
- Christopher Norrie, Stijn Deckers, Maartje Radstaake en Hans van Balkom
- Publicatiedatum:
- 2024
- Publicatie:
- Multimodal Technologies and Interaction
- Titel:
- A Narrative Review of the Sociotechnical Landscape and Potential of Computer-Assisted Dynamic Assessment for Children with Communication Support Needs
Lees onze andere onderzoeken
-
Inzicht in samen beslissen in interprofessionele teams voor een jongen met downsyndroom met communicatieve en taalproblemen
Lees meer over het onderzoek Inzicht in samen beslissen in interprofessionele teams voor een jongen met downsyndroom met communicatieve en taalproblemen: Simulatietraining voor studenten in het (para)medische en sociale domein
-
Validering van de Nederlandstalige versie van de Communication Matrix bij kinderen en jongeren met communicatief meervoudige beperkingen
Lees meer over het onderzoek Validering van de Nederlandstalige versie van de Communication Matrix bij kinderen en jongeren met communicatief meervoudige beperkingen (CMB).
-
Constructvaliditeit van het Communicatieve Intentie Onderzoek bij kinderen met communicatief meervoudige beperkingen
Lees meer over het onderzoek Constructvaliditeit van het Communicatieve Intentie Onderzoek