Prof. dr. Mathijs Vervloed

Mijn naam is Mathijs Vervloed en ik ben Bijzonder Hoogleraar Ondersteunde Communicatie (OC) aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Ik heb mijn studie Orthopedagogiek aan de Universiteit Utrecht afgerond en daarna een promotie aan de Rijksuniversiteit Groningen voltooid. Inmiddels heb ik meer dan 25 jaar ervaring als universitair hoofddocent aan de Radboud Universiteit en heb ik verschillende functies in de gehandicaptenzorg bekleed. 

Ik heb de doelgroep van Milo goed leren kennen door verschillende functies in de gehandicaptenzorg, en nu heb ik de speciale taak om me te richten op ondersteunde communicatie. Momenteel begeleid ik onder andere promovendi op het gebied van beginnende geletterdheid.

Ik nodig iedereen van harte uit om contact op te nemen voor vragen, ideeën of om wensen en behoeften te delen.

Prof. Dr. Mathijs Vervloed vertelt over hoe Milo en de leerstoel elkaar voeden en waarom de betrokkenheid van ervaringsdeskundigen zo belangrijk is.

Onderzoek van Prof. dr. Mathijs Vervloed

  • Ratjetoe Radboud taalprogramma voor ouders van jonge kinderen met een visuele beperking

    Wetenschap

    Lees meer over het onderzoek Ratjetoe: Radboud taalprogramma voor ouders van jonge kinderen met
    een visuele beperking.

  • OASID een instrument voor de diagnostiek van autismespectrumstoornis in personen met een verstandelijke beperking en een visuele beperking of doofblindheid

    Wetenschap

    Lees meer over het onderzoek OASID, een instrument voor de diagnostiek van autisme spectrum stoornissen in personen met een verstandelijke beperking en een visuele beperking of doofblindheid.

  • Ondersteunen van spel en sociale interactie tussen kinderen met een visuele beperking en goedziende leeftijdsgenootjes door middel van aangepast speelgoed

    Wetenschap

    Lees meer over het onderzoek Ondersteunen van spel en sociale interactie tussen kinderen met een visuele beperking en goed ziende leeftijdsgenootjes door middel van aangepast speelgoed.

  • Lees meer over het onderzoek Taal en communicatie in mensen die doofblind zijn.

  • Lees meer over het onderzoek Opvattingen van PABO-studenten over inclusief onderwijs in Nederland: een verkennende studie.