Ankergestuurd werken
Wil jij leren hoe je de woordenschat van niet-sprekende kinderen kunt vergroten? Wil je aansluiten bij hun eigen ervaringen en belevingswereld? Bij Milo hebben we jarenlange ervaring in het gebruik van ankergestuurd werken om de actieve woordenschat van niet-sprekende kinderen uit te breiden. Een ankeractiviteit maakt een sterke indruk. Tijdens de activiteit maken we foto's en video's, wat zorgt voor talloze mogelijkheden voor herhaling, verdieping en verrijking in diverse vervolgactiviteiten.
Gegevens
- Evenementtype:
- Training
- Begint op:
- Eindigt op:
- Locatie:
- Milo Academy, Schijndel
- Kosten:
- €195 incl. BTW
Tijdens onze training ervaar je zelf hoe het is om een ankeractiviteit te beleven. Vervolgens ga je aan de slag met praktische werkvormen om je ervaring met het anker vorm te geven om de woordenschat van niet-sprekende kinderen uit te breiden.
Deze training is wat je zoekt als je:
- de woordenschat van kinderen wilt vergroten
- op zoek bent naar een hands-on training, zodat je de nieuwe kennis direct thuis of op je werk kunt toepassen
- op zoek bent naar effectieve manieren om ondersteunde communicatie (OC) toe te passen in activiteiten binnen de groep, klas of thuis
Belangrijk
Annuleren is mogelijk tot 4 weken voor de training. Bij een latere annulering worden de volledige kosten voor deelname in rekening gebracht.
Aanmelden is mogelijk tot 4 weken voor de training. Is de aanmeldtermijn verstreken en wil je toch meedoen aan deze training? Mail naar info@miloacademy.nl en we kijken samen naar de mogelijkheden.
Het programma
-
Beleven van een startactiviteit
We starten de training met het ervaren van een startactiviteit.
-
Basisprincipes van ankergestuurd werken
We nemen je mee door de basisprincipes van ankergestuurd werken, zodat je een stevige basis hebt om op voort te bouwen.
-
Praktisch aan de slag
We gaan aan de slag met het maken van een Visual Scene Display (VSD), het opstellen van een woordennetwerk, het voorbereiden en uitwerken van een anker, het creëren van een Pictello-verhaal, en het inzetten van interactief voorlezen.